Najnowszy wykres Google Trends pokazuje, tendencję wzrostową jeśli chodzi o grywalizację. Zastanawiam się jednak nad tym do kogo kierować grywalizację. Natrafiłem na kilka raportów opisujących profil gracza. Poniżej kilka refleksji po lekturze.

gamification02

Młodzi grają częściej

Z raportów Ipsos MediaCT i Game Industry wynika, że najczęściej w gry grają użytkownicy z przedziału 15-24 lat, stanowią oni 80% konsumentów. Wzrasta jednak liczba graczy z przedziału 30-50 lat. Tak więc grami zainteresowane są coraz częściej osoby starsze.

Starsi są bardziej konstruktywni i wydają więcej

Dojrzali gracze są bardziej wymagający, jednakże w sposób bardziej konstruktywny. Oceniając gry starają się pomóc producentowi wskazać właściwy kierunek jej rozwoju. Potrafią też wydać więcej na gry, niż młodsi gracze.

W grach społecznościowych przodują kobiety

Więcej kobiet (49,2%) niż mężczyzn (39,7%) gra na portalach społecznościowych. Różnica wynosi około 10 punktów procentowych, nie jest to aż tak bardzo dużo jeżeli zastanawiamy się do kogo adresować grywalizację.

Na jakich urządzeniach gramy?

Najczęściej gramy na komputerach osobistych (60-75%), potem telefonach (50-55%). Mało gramy na tabletach (około  5-6%).

Czy użytkownicy gier chcą płacić?

70-80% użytkowników deklarowało, że chcą kupują wirtualne dobra. Pokazuje to, że użytkownicy gier są zaangażowani. Więcej skłonne są wydać kobiety (67%) niż mężczyźni (33%).

Podsumowanie

Co wynika z danych prezentowanych w przejrzanych przeze mnie raportach? Polacy coraz chętniej sięgają po gry. Lubimy grać. Dużą znaczenie mają urządzenia mobilne, które być może w wkrótce pod względem ich wykorzystania dorównają, a potem zdobędą przewage nad komputerami osobistymi. Gra więcej młodych, lecz po gry sięga coraz więcej starszych osób.

One Response to Kto chętny na grywalizację?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *